10 Mart 2015 Salı

Vidalı Kompresör Özellikleri


Vidalı kompresörler de döner tip pozitif deplasmanlı mekanizması kullanılır. Bunlar genellikle vidalı tip kompresörlerdir yüksek basınçlı havanın büyük hacimlere ihtiyacı vardır, büyük endüstriyel uygulamalar için, maden ocakları,kömür ocakları, gibi büyük havanın ihtiyacı olan işletmelerde yüksek hava tüketimi olan şirketler için vidalı kompresörler pozitif yer değiştirmeli kompresörlerdir. Günümüz teknolojisi ile üretilen yeni nesil kompresör olan vidalı kompresör türleri tek kademeli yağ enjeksiyonlu, helisel ve spiral lobları,yivleri,çıkıntı ve oyukları olan bir çift ve bir erkek ve bir dişi olmak üzere iki adet rotordan oluşmaktadır. Bu rotorlar kapalı gövde içinde dönerek hayavı sıkıştıran bir çift rotordan oluşmaktadır. atmosferden emilen hava, hava filtresi'nden emilerek emiş regülatörü sayesinde emilen hava vida bloğu'nda rotorlar vasıtasıyla şıkıştırılarak hava üretilmesi esas olarak gerçekleştirilmiş bulunmaktadır. rotorlar ile vida gövdesindeki boşlukların kapanması için vida içine enjekte edilen yağ vasıtasıyla sağutulmaktadır.
Kompresör içinde yağ vasıtasıyla soğutulması sonucunda çalışan rotorların sıcaklığı asla aşırı derece yüksek ısıya ulaşmaz. Vidalı kompresörler bu özellikleri sayesinde sürekli çalışabilmektedir, Vidalı tip kompresör hava ve su soğutmalı olarakta imal edilmektedir.
Basınçlı Hava'nın elde edilebilmesi için kullanılan vidalı kompresör ürünleri başka bir pistonlu kompresör ile birleştirilimi mümkün kılınmamaktadır. Heinrich Krigar tarafından o zamandaki sanayi dallarının en popüler üretim makinaları olarak üretilmekteydi.
Vidalı hava kompresörleri'nin ana parçası olan vida grubundan ismini almaktadır. vida grubununu ingilizcedeki karşılığı  Rotary Screw  olarak geçmektedir. Vidalı kompresörler günümüz teknolojisinin son ürünü olarak tüm dünyada kullanılmaktadır. vidalı kompresörlerinin çalışma prensibi pistonlu kompresörlere göre daha farklidır. vidalı kompresörün tüm yapısı vidayı döndurebilmek için tasarlanmıştır.
.
Çalışma Prensibi
Elektrik ve dizel motor olarak değişen vidalı kompresör ünitesi, motordan haraket alan vida ünitesi, dönmeye başladıktan kısa bir süre sonra kendi iç sistem basıncını oluşturur. oluşan bu hava iç sistemde dolaşarak vidanın yağlanmasını sağlanmaktadır. bir süre sonra  hava emiş valfinin otomatik olarak açarak makina hava üretmeye başlamaktadır. Üretilen hava seperatör tankına  gönderilir. Seperatör tankından ayrıştırılan yağ ve hava ayrı ayrı radyatörlere gönderilerek soğutulduktan sonra hava dışarı sisteme gitmektedir ve yağ ise kompresör sistemine tekrardan gönderilmektedir. Bu sayade ısınan yağ sağutularak hararet yapması engellenmiş olmaktadır. vidalı kompresör barları değişmektedir, Hava üretimi yapan vidalı kompresör belli bir bar seviyesine geldikten sonra makina kendini otomatik olarak emiş valfi kapatarak  hava üretiminini kesmektedir. ve kompresör çalışmaya devam etmektedir. elektrik panosu üzerinde kontrol ünitesine sahip olan röle  belli bir zaman aralığında ayarlı olduğundan dolayı bu rola belli bir boşta çalışma süresine göre ayarlanmıştir bu süre dolduktan sonra hava tüketimi olmadığı zaman makina kendini tamamen durdurur. tüketilen hava alt başınca düştüğü zaman makina çalışma prensibini tekrarlayarak çalışmasına böyle devam etmektedir. Vidalı kompresörler herhangi bir oparatöre bağlı kalmaksızın tam otomatik olarak çalışma özelliğini göstermektedir.


Avantajları
Vidalı kompresörler üretici firma tarafından aynı güçteki pistonlu kompresöre göre daha sessiz  çalışacak şekilde tasarlanmıştır.

Pistonlu kompresörlere göre daha verimlidir.
vidalı kompresörler ile erişilmesi güç olan debilere çıkartılabilmektedir.
Günümüz Tekolojisinin son ürünü olarak üretilmiştir
Bakımları eksiksiz bir şekilde yapıldığı taktirde üzün ömürlü çalışma prensibine sahiptir..

Dezavantajları
Pistonlu kompresörlere göre daha pahalıdır.
Boyut

Vidalı kompresörler kompak tasarıma sahiptir. sınırlı titreşim ile düzgün çalışan ve böylece yay ve süspansiyon  gerekmemektedir. titresim takozları kullanılmaktadır. Vidalı kompresörler yüzsek devir hızlarında çalışmaktadırlar. Yüksek frekanslı titreşimleri izole etmek için titreşim takozları kullanılmaktadır.


Uygulamalar 
Genellikle, genel endüstriyel uygulamalar için basınçlı hava sağlamak için kullanılır. Fragman monte dizel üniteler genellikle şantiyelerde görülür ve güç havaya kullanılan inşaat makineleri işletilmektedir.
Ayrıca, onların verimlilik artışı ve dolayısıyla, daha düşük güç tüketimi için, belediye atık su arıtma tesislerinde giderek daha popüler hale gelmektedir.

Yağsız 
Yağsız bir kompresör olarak, havanın bir yağ conta yardımı olmadan, vidaların hareketiyle tamamen sıkıştırılır. Genellikle bir sonucu olarak daha düşük maksimum deşarj basınç yeteneği var. Ancak hava vidalar birkaç setleri tarafından sıkıştırılır çok aşamalı yağsız kompresör, 150 psig arasındaki basınçlarda, 60 ° C’de ölçülen dakikada 2000 kübik feet (56,634 metre küp) çıkış hacmi (elde edebilirsiniz ve atmosferik basınç).
Yağsız kompresörler gibi tıbbi araştırma ve yarı iletken üretim gibi sürüklenen yağ carry-over kabul edilebilir değildir uygulamalarda kullanılır. Hidrokarbonlar ve çevredeki havadan yutulur diğer kirletici maddeler de önce noktası kullanımına kaldırılmalıdır Ancak, bu filtreleme ihtiyacını engellemez. Daha sonra, bir yağ-su altında vidalı kompresör için kullanılana benzer hava işleme sıkça yine de basınçlı hava, belirli bir kalitesini sağlamak için gereklidir
Değişken değiştirme
Kompresör şirketleri Kompresör, tarafından kullanılan değişken deplasmanlı hava akışı vida bölümlerini atlamasına izin vererek havayı sıkıştırmak için çalışan vidalı kompresör rotor yüzdesini değiştirir. Bir modülasyon kontrol şeması ile kıyaslandığında bu güç tüketimini azaltmak yok iken, bir yük / yüksüz sistemi daha etkili olabilir zaman depolama (CFM başına 10 galon) büyük miktarlarda. Depolama büyük miktarda pratik değil ise, değişken yer değiştirme sistemi, özellikle tam yükün% 70 ‘den daha fazla bir açıdan, çok etkili olabilir.
Değişken deplasman elde edilebilir ki bir yolu, kompresörün emme tarafı birden fazla kaldırma kapakların kullanımı ile, her deşarj üzerinde karşılık gelen bir yer için eğimli. Otomotiv turbokompresörlerin, bu bir baypas valfinin çalışmasına benzer.


Değişken hız 
Bir değişken hız sürücüsü ile güçlendirilmiş bir hava kompresörü düzgün muhafaza yükleme / boşaltma kompresörün üzerinde hizmet hayatında kayda değer herhangi bir azalma olmadan düşük işletme maliyeti, enerji sunabilir ederken, değişken hız sürücüsü değişken frekans güç çevirici tipik tasarım önemli maliyet ekler Böyle bir kompresörün, ekonomik faydalar reddine sınırlı talep değişiklikler söz konusu ise. Ancak, değişken hız sürücü kompresör güç tüketimi ve serbest hava veriminden arasında doğrusal bir ilişki sağlar. (Sıcak, nemli veya tozlu) sert ortamlarda, değişken hız sürücüleri nedeniyle ekipman duyarlılığına uygun olmayabilir.
Aşırı Güçlendirmeli
Ikiz-vidalı tip supercharger olan pozitif deplasmanlı solucan dişli bir dizi benzer yakın hoşgörü vidaları kenetlenen bir çift boyunca havayı iterek çalışır tipi cihazdır. İki vidalı superchargerlar ayrıca Lysholm turbokompresörlerin (ya da olarak bilinen kompresörlerde kendi mucit, Alf Lysholm sonra).  Her rotor radyal simetrik olduğunu, ancak yanal asimetrik. Karşılaştırma olarak, geleneksel “Kökler” tipi ventilatör özdeş (düz rotor ile) rotorlar veya (sarmallı rotor ile) ayna görüntüsü döneçleri ya var. Whipple üretilen erkek rotor üç lob, dişi beş lob vardır. Kenne-Bell erkek rotor dört lobu, kadın altı lob vardır. Önceki bazı tasarımlarda Dişiler dört vardı. Karşılaştırma olarak, Roots körükler daima her iki rotor üzerindeki lob aynı sayıda, genellikle 2, 3 veya 4. Çalışma alanı erkek ve dişi rotor arasındaki arası lob hacmi. Bu, giriş ucunda daha büyük, ve egzoz deliğine kadar rotorların uzunluğu boyunca azalır. Bu tür bir hacim değişikliği sıkıştırma. Emme şarj erkek ve dişi lob arasındaki büyük açıklık içinde rotor sonunda çizilir. Alımı de erkek lobu bitirmek onun kadın meslektaşı daha küçüktür, ancak göreceli boyutları her biri arasındaki (deşarj noktasına teğet) açıklığı alanı kadar (erkek büyük ve küçük kız olur) hem de rotor uzunlukları boyunca oranlarını ters lobların çift çok daha küçüktür. Hacimdeki bu azalma çıkış manifolduna sunulan önce şarj sıkıştırma neden olur.
Vidalı kompresör, düşük kaçak seviyesi ve Roots tipi vs düşük parazitik kayıpları vardır. Supercharger tipik bir kayış veya dişli tahrik aracılığıyla motorun krank doğrudan sürülür. Farklı Roots güçlendirici kompresör tipi , ikiz-vidalı yerine, basınç artış oluşturmak için alt boşaltım akış direnç dayamanın bu cihaz üzerinden hareket ettirildiğinde yuva içinde hava sıkıştırmak için cihazın yeteneği olan iç sıkıştırma sergileyen .
Yüksek hassasiyetli bir gereksinimi bilgisayar kontrollü üretim teknikleri vida tipi supercharger mevcut zorla indüksiyon diğer formları için daha pahalı bir alternatif haline getirmektedir. Performans artarken sonra teknoloji ile üretim maliyeti düşürüldü.
Tüm supercharger türleri bir kullanımından fayda intercooler pompalama ve sıkıştırma sırasında oluşan ısıyı azaltmak için.
Bazı santrifüj superchargerlar tutarlı ve güvenilir olmakla gibi pozitif deplasmanlı superchargerlar ise, genellikle, yakın pik motor rpm kadar tam destek üretemezler Roots tipi 
turbo kompresörlerin ve ikiz-vidalı tipleri daha acil destek sunuyoruz.
Burada kullanıldığı şekliyle “fan” yaygın ek hava akımı için işlevsel bir ihtiyacı olan motorlarda yerleştirilen bir cihazı tanımlamak için kullanılır. Bir otomotiv parçası olarak kullanıldığında terimi, körük döner vida, kökler-türü ve santrifüj kompresör uygulanır zorla indüksiyon sistemi.
kompresör

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder